بازاریابی

بازاریابی

این وبلاگ برای ارائه مطالب علمی در خصوص بازاریابی بوجودآمده است، تا شاید بتوانیم گامی کوچک در راستای رشد و تعالی دانش در کشور عزیزمان برداریم.
بازاریابی

بازاریابی

این وبلاگ برای ارائه مطالب علمی در خصوص بازاریابی بوجودآمده است، تا شاید بتوانیم گامی کوچک در راستای رشد و تعالی دانش در کشور عزیزمان برداریم.

تکلیف - تعیین موقعیت استراتژیک شرکت (ماتریس SWOT)

  ماتریس تهدیدها، فرصت ها، نقاط قوت و ضعف (SWOT)


 

 

 

استراتژی ها با توجه به ترکیب عوامل خارجی و داخلی در بخشهای SO و  WO و ST و WT نوشته شده  و در این راستا سازمان میکوشد از طریق استراتژی های WO و ST و WT بدانجا برسد که بتوانند از استراتژیهای SO استفاده کند.

استراتژی SO : بهره برداری از فرصت های خارجی با استفاده از نقاط قوت داخلی

استراتژی WO : بهبود بخشیدن به نقاط ضعف داخلی با بهره برداری از فرصت های موجود

استراتژی ST : کاهش دادن اثرات ناشی از تهدیدات موجود در محیط خارج با استفاده از نقاط قوت سازمان

استراتژی WT : سازمانهایی که از این استراتژی استفاده می کنند حالت تدافعی به خود میگیرند و هدف کم کردن نقاط داخلی و پرهیز از تهدیدات ناشی از محیط خارجی است

 

 

ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE)

این ماتریس دارای چهار بخش است که در صفحات بعدی به آن اشاره شده است و در آنجا به این نتیجه رسیدیم که استراتژی های محافظه کارانه شامل نگهداری و حمایت درونی برای شرکت مناسبترین استراتژی میباشد.

در این ماتریس عوامل ذیل در نظر گرفته میشود:

·        توان مالی (FS)

·        مزیت رقابتی (CA)

·        ثبات محیط (ES)

·        توان صنعت (IS)

که در جدول ذیل بخشهای فوق الذکر بوسیله شاخص هایی مشخص شده و اندازه گیری میشوند و متوسط این شاخص ها برای ارزیابی به محور مختصات انتقال یافته است.

بر اساس شکل فوق الذکر و روش ارزیابی SPACE شرکت میبایست استراتژی های محافظه کارانه همچون توسعه بازار، رسوخ در بازار، توسعه محصول و تنوع همگون را برگزیند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد