بازاریابی

بازاریابی

این وبلاگ برای ارائه مطالب علمی در خصوص بازاریابی بوجودآمده است، تا شاید بتوانیم گامی کوچک در راستای رشد و تعالی دانش در کشور عزیزمان برداریم.
بازاریابی

بازاریابی

این وبلاگ برای ارائه مطالب علمی در خصوص بازاریابی بوجودآمده است، تا شاید بتوانیم گامی کوچک در راستای رشد و تعالی دانش در کشور عزیزمان برداریم.

تکلیف - تفکر استراتژیک چیست؟

 تفکر استراتژیک چیست؟

مفهوم دقیق و شفافی از معنای اصطلاح تفکر استراتژیک وجود ندارد و این امر به نوبه خود منجربه ابهام و آشفتگی قابل توجهی در حوزه مدیریت استراتژیک شده است. بنابراین یک نیاز روشن درباره تعریف دقیق تفکر استراتژیک وجود دارد، به طوریکه این الگوی مدیریتی را می توان به شکلی هدفمند مورد توجه قرار داد و به شکلی جامع طبق مفاهیم مدیریت استراتژیک تعریف کرد.(لیدکا1998)

ادامه مطلب ...

ترجمه مقاله چرخه حیات سازمانی Organizational Life Cycle

 Organizational Life Cycle

 

Historians and academics have observed that organizations, like living organisms, have life cycles. They are born (established or formed), they grow and develop, they reach maturity, they begin to decline and age, and finally, in many cases, they die. Study of the organizational life cycle (OLC) has resulted in various predictive models.

چرخه حیات سازمانی OLC

مورخان و دانشگاهیان مشاهده کرده اند که سازمان، مانند موجودات زنده، دارای چرخه زندگی است. آنها متولد می شوند (تاسیس شده و یا شکل می گیرند)، رشد می کنند و توسعه می یابند ، آنها به بلوغ می رسند، شروع به کاهش اندازه (افول) می کنند و پیر می شوند و در نهایت، در بسیاری از موارد می میرند. مطالعه چرخه عمر سازمانی (OLC) در مدل های مختلف پیش بینی نتایج مختلفی را در بر داشته است. 
ادامه مطلب ...

تکلیف - چرخه حیات سازمان، دوره حیات سازمان من و چند عامل مطرح در سازمان

OLCچرخه عمر سازمان

 

پژوهشگران سازمانی یک چرخه عمر را برای سازمان پیشنهاد داده اند که از مرحله تولد تا مرگ گسترش یافته است.مدلهای کوناکون بسیاری کخه مورد مقیاس منطقی قرار گرفته اند، مراحل این چرخه را از ۳ تا ۱۰ مرحله درجه بندی کرده اند.این مقاله یک مدل ۵ مرحله ای را پیشنهاد میدهد و آن را به صورت تجربی می آزماید تا هر مرحله از این چرخه حیات برای هر سازمان مورد ارزیابی قرار گیرد. نتیجه ۲۰ مورد مقیاس که از ادراک مدیران از جایکاه شرکتشان در این جرخه عمر بدست آمده، در اینجا مورد بحث قرار گرفته است. دانستن اینکه جایگاه فعلی یک شرکت و یا مرحله فعلی آن در این چرخه کجاست، نی تواند به مدیران ارشد کمک کند تا از طریق آن روابط استراتژیک و رقابتی خود و نحوه عملکرد خود را دریابند. 
ادامه مطلب ...