بازاریابی

بازاریابی

این وبلاگ برای ارائه مطالب علمی در خصوص بازاریابی بوجودآمده است، تا شاید بتوانیم گامی کوچک در راستای رشد و تعالی دانش در کشور عزیزمان برداریم.
بازاریابی

بازاریابی

این وبلاگ برای ارائه مطالب علمی در خصوص بازاریابی بوجودآمده است، تا شاید بتوانیم گامی کوچک در راستای رشد و تعالی دانش در کشور عزیزمان برداریم.

مدل نیروهای پنج گانه پورتر "Porter five forces analysis"

 تجزیه و تحلیل رقابت: الگوی مبتنی بر پنج نیروی پورتر

 

مایکل پورتر این پنج عامل را در تجزیه و تحلیل صنعت لازم می‌داند. تاثیر و تاثر این پنج عامل بر روی یکدیگر ماهیت و یا شدت رقابت در صنعت را مشخص می‌نماید. این قدرت جمعی نیروها است‌که ظرفیت سودآوری‌نهایی یک تجارت را معین می‌نماید. پورتر معتقد است‌که تمامی شرکت‌ها به دنبال سود هستند و عاملی که میزان سود را تعیین می‌نماید، عامل شدت رقابت است و اگر شدت رقابت مشخص باشد، سودآوری نیز مشخص می‌گردد. در این راستا وظیفه‌ی استراتژیست‌ها، جستجوی موضعی در صنعت است‌که در آن ، شرکت‌ها بتوانند در برابر این نیروها از خود دفاع کرده و یا به نفع خود، بر آنها تأثیر گذارند.

ادامه مطلب ...

تکلیف - چرخه حیات خدمات شرکت و زنجیره ارزش آن

   با توجه به اینکه خدمات شرکت در خصوص اجرای پروژه های صنعتی بصورت EPC می باشد،

مرحله 1 - معرفی

ادامه مطلب ...

تکلیف - تعیین موقعیت استراتژیک شرکت (ماتریس SWOT)

  ماتریس تهدیدها، فرصت ها، نقاط قوت و ضعف (SWOT)

ادامه مطلب ...